Trochę o klimatyzacji i wentylacji

Trochę o klimatyzacji i wentylacji czyli klima gdańsk twarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mog

Dodane: 22-04-2019 03:38
Trochę o klimatyzacji i wentylacji

Montaż klimatyzacji w autobusach

klima gdańsk

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.


Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

klima gdańsk

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Klimatyzacja w domu – czym kierować się podczas poszukiwania urządzeń?


Klimatyzacja w domu już od jakiegoś czasu nie kojarzy się z luksusem dostępnym wyłącznie najbogatszym, ale rozwiązaniem, które pomaga przetrwać upały i zapewnia komfort niezależnie od panującej aury. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku oczywiście wybranie odpowiedniego urządzenia, które zapewni funkcjonalność, będzie działało oszczędnie, a jednocześnie skutecznie schłodzi poszczególne pomieszczenia do pożądanych temperatur. Wybierając klimatyzator należy więc upewnić się, że konkretne urządzenie spełni swoją funkcję w mieszkaniu o określonej powierzchni. Oprócz tego warto pamiętać, że niska cena często idzie w parze z równie niską jakością, dlatego lepiej jest zdecydować się na produkt sprawdzonej firmy, który dodatkowo objęty jest gwarancją.